|
||||
|
||||
Livrem eller silvertejp
Inför helgens greklandsresa funderar jag på om jag ska ta den hårda resväskan, som inhandlades i våras, och som efter första resan måste plåstras om med silvertejp. Eller om jag ska ta tygväskan, till åren kommen, och vars hälsostatus jag oroar mig över. Men lite viktnedgång, och med en rejäl livrem runt magen, hänger han kanske med ett tag till.
Tänk att jag alltid ska oroa mig över vikten - inte min utan resväskans. Och av erfarenhet vet jag att det på lördag, kommer det att stå två välväxta resväskor vid ytterdörren. Och när de fram på nattkröken fått i sig både ost, kaviar, bredgott och annat smått och gott, är på gränsen till överviktiga. Jag vet att jag vid incheckningsdisken på söndag, kommer att få se en något överviktig resväska - med rosa rosett och lapp märkt heavy - åka iväg på väskbandet. Så nu ska jag bara bestämma mig. Ska jag ta den svarta, gamla trotjänaren som börjat se sliten ut. Eller ska jag ta den stålgrå, hårdingen som måste plåstras om redan efter första resan? Så livrem eller silvertejp, det är frågan ... Senast redigerad av sjöborren den 2014-09-10 klockan 20:56. Anledning: Livrem eller silvertejp |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|