|
||||
|
||||
Sv: Syriza förbjuder all inclusive?
Citat:
Vad vi här på Kalimera tycker om AllInclusive är ju blandat och det har vi ju debatterat i annan tråd. Min avsikt är inte att dra igång det igen. Men min fundering är så här (oavsett vad vi var och en personligen tycker om AI). Om minskad beläggning på små familjedrivna pensionat och tavernor beror på att det kommit ett AllInclusive till byn, då skulle det innebära att en massa Greklandsturister som tidigare använt dessa etablissemang plötsligt slutar med det när det dyker upp ett AllInclusive-alternativ. Är det verkligen så??? Det har jag svårt att tro. Är det inte snarare så att AI tillför en viss mängd NYA turister som annars inte skulle välja den orten/landet pga att de vill ha just AI och inget annat? Det är vad jag tror om man ser det generellt. Vad eventuell minskning hos småställena beror på torde då bero på något annat. Citat:
Därför kommer man inom överskådlig tid att fortsätta att kalla det "lån" och hålla på att leka med olika villkorsförändringar såsom förlängda amorteringstider, "tillfälliga" moratorium, partiella avskrivningar mm. Allt annat är politiskt omöjligt. Kön av länder som vill ha "bidrag" skulle annars bli lång. Därför kommer sagan om Kejsarens Nya Kläder att fortsätta. Men att finansiella i lättnader i åtstramningen är önskvärda, eller rent av nödvändiga, för att få hjulen att börja rulla igen i Grekland är det nog många som inser. Det är ju en välkänd åtgärd sedan tidigare ekonomiska kriser i andra delar av värden. I Greklands fall kunde det kanske delvis finansieras med köp av svenska tjänster/kunskap inom skatteindrivningsområdet för att dra in idag gällande men ej inbetalda skatter. Masse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|