Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-09-22, 10:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Rethymno

Så är det snart dags att återigen trampa Kretamark då vi tidigt, tidigt på torsdag morgon lyfter från Malmö/Sturup till Heraklion och därifrån tar oss till Rethymno.
Efter årets övriga resor med milslånga vandringar i städer och byar blir detta en mer "slapparesa" , fast jag misstänker att vi ändå rör oss x antal kilometrar per dag. Vi älskar att gå längs hav och i gränder och där inbjuder ju verkligen Rethymno! Vi ska denna gång bo långt bort på strandpromenaden på Iperion med strandläge. Jag hoppas därför på väder som tillåter morgonbad. Ingen elak badförbudsflagga alltså! Så får vi se hur mycket solande det blir....läkaren gillar inte solfläckarna i mitt ansikte och DET gör inte jag heller! Solhatt på som vanligt! Eller regnkläder, vem vet

En tredagarstur med bil är planerat då vi ska ta oss till Ierapetra för 2 övernattningar.
Böcker, korsord och Yatzi nedpackat för sköna sittningar på terassen i skugga.

...och som vanligt är jag förkyld och har svullna halsmandlar inför resan..det är jag van nu.vid Då kroppen ställer in sig på vila så anfaller bacillerna...

Någon rapport blir det nog efter vägen....och känslan när det SNART är dags är SÅ härlig!

Lissi och cbriss
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:59.