Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-01-12, 15:32
Annalina Annalina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2016
Standard Tips på resmål önskas till förvirrad mor med dotter

Hej alla Greklandsfantaster!
Jag och min snart fjortonåriga dotter ska resa en vecka i mitten på juni och ju mer vi letar och söker, desto mer förvirrad blir jag. Vi vill till ett mysigt ställe med fin strand och gemytlig stämning och trevligt folk (Ja, jag antar att detta passar in på de flesta ställen i Grekland) Vi har tidigare varit på Kreta (Platanias), Rhodos (Kallithea) och Zakynthos (Laganas). Fina öar men lite för "turistiga" ställen med stora blinggator om ni förstår vad jag menar.
Det får gärna finnas någon mysig stadskärna eller centrum etc med trevliga restauranger där man kan strosa på kvällarna. Inte partyliv men inte totalt stillsamt heller. Lite affärer och shopping är inte fel för tonåringen heller.
Vi har tittat på Karpathos men det känns som att man behöver åka runt för att få ut det bästa av den ön och jag är för feg för att bila själv. Naxos verkar fint men båtresan avskräcker oss. Landningsbanan på Skiathos är jag livrädd för..
Finns det något som passar oss tro? Har även tittat på Malta men det är ju inte Grekland precis..
Vore så tacksam och glad om någon kunde ta sig tid att dela med sig av sina tips! Ha en bra dag i kylan!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.