Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-03-08, 18:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Om ett bälte...

För en ca 10 år sen var vi Chania och som vanligt hamnade man på lädergatan. Och som vanligt skulle jag fynda bälten 3-4 st för 10€ var vanligt (än idag). Visserligen med diverse reklamtryck ibland, men de var ju billiga. Kvalitén var rätt god (inte alla dock), men efter några år fick de kasseras.

I alla fall. Denna gg för 10 år sen, hamnade jag på ett litet "hole-in-the-wall-garveri". Därinne i den skarpa doften satt en gammal gammal man och fixade diverse lädervaror. Jag tittade runt en stund och fick sen se ett jättefint bälte. Ja, egentligen var det själva spännet jag föll för. Detta bälte måste jag bara ha tänkte jag. Sporte efter priset och han sa hiskeliga 10 €. Det får man ju FYRA bälten för (jag vet, det är jättebilligt, men just då lät det dyrt), tänkte jag. Försökte pruta, men gubben var stenhård. Jag fick fläska upp 10€ ändå.

Idag när jag ser tillbaka, skakar jag nästan på huvudet. Detta bälte har jag använt, kanske inte var dag, men åtminstone flera dagar i veckan. Det har inte en tillstymmelse till slitage. Visserligen har det patina, men slitage. Icket! Det är precis lika fint än idag, precis som spännet. Jag häpnar över denna fantastiska kvalité. Hamnar jag där igen, köper jag hela butiken, banne mig!

/Netwolf
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:29.