Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-09-27, 14:30
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Klarvaken!

Det är natt och mörkt när jag trevar mig fram till toalettdörren och lampknappen. Tänder och väntar sen några sekunder så eventuella ljusskygga kryp hinner försvinna in bakom toalettstolen eller ner i golvbrunnen. När jag några minuter senare trevat mig tillbaks till sängen kan jag inte somna. Klockan är 03.15 och jag är klarvaken. Räkna moskiter går inte eftersom det för tillfället bara tycks finnas en i rummet. Jag har läst klart boken, och i kylen finns ingen nattamat. Det går inte att "fluffa" till kudden eftersom den tycks vara stoppad med ett bowlingklot, i stället trasslar jag ut lakanet som krupit ner och lagt sig vid fotändan. Några minuter senare ligger det åter nere vid fötterna.

Jag kikar upp mot A/C:n som också tycks sova. Funderar på om jag ska sno in mig i lakanet och gå ut på balkongen. Kanske räkna stjärnor ... Men inser snabbt att jag resten av natten i stället skulle få räkna moskitbett. I stället "pickar"jag med fingret på min man.
-Snälla sätt på A/C:n ...
-Jag har ju nyss stängt av den ...
-Men jag svettas ...
Minuten senare blåser det upp till storm och jag får ta skydd under lakanet. Försiktigt sträcker jag ut fingret ...

Senast redigerad av sjöborren den 2016-09-27 klockan 14:47.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.