Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-05-03, 21:05
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flyg med Apollo

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Men inte kan de väl tidigarelägga en flygning?! Risken är väl snarare att det blir förseningar, eller hur?
Ruby
Dessvärre har vi varit med om just detta, att Apollo tidigarelägger en take off. Vi hade hunnit få info, utsänd per brev, bara ett par dagar före avresedatum och det påverkade oss en del. Vi hade planerat att växla in en del kontanter på Arlanda men kunde inte göra det eftersom avgångstiden ändrats från runt 8-tiden på morgonen, till 06-"nå´nting" och då var växlingskontoren inte öppna ännu. Vi var dock "på plats" i god tid, men väl inne i planet fick vi alla vänta eftersom ett "gäng" på sisådär 15 passagerare inte hade nåtts av info om den nya avgångstiden. Och i det läget skyllde "alla" på "alla". Apollo på Novair, Novair på Apollo o markpersonalen o.s.v. Det var rättså irriterande tyckte vi som inte ens hade kunnat få oss lite kaffe eftersom serveringen också var stängd.
Dock, det "saknade gänget" hittades till slut, (surrandes runt i taxfree i godan ro), kom på plats så att vi kunde lyfta. Vi var då c:a 45 min. försenade och ändringen av take off var, om jag minns rätt, en skillnad på c:a 1 tim. 20 min. Alltså "sprack" det i praktiken ändå för Apollo
Jag tror att, precis vad som helst kan ändras, och faktiskt i princip NÄR som helst. Numera försöker vi alltid ha tidsutrymme, åt båda hållen, eftersom vi ju också har rätt långt till Arlanda och det krävs viss planering även att ta sej dit.
Jag hoppas att allt ska gå bra och att du slipper "obehagliga överraskningar" med kort varsel
//Birgitta 36+
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:31.