|
|||
|
|||
Grekland mindre än 1 vecka ?
Jag har en person på min arbetsplats som mer och mer har engagerat sig i mina berättelser om tidigare Greklandsbesök, och nu även sommarens kommande Skiathos/Skopelos-tripp.
Denna kvinna som det gäller, har tidigare varit på flera olika weekend-resor till större mellaneuropeiska städer men vill gärna utforska vad Grekland kan ha att ge henne. Frågan blir då om någon annan plats än Aten kan erbjuda en vistelse på 3-4 övernattningar. Mina beskrivningar av Aten i eget tycke lockar inte, jämfört med vad jag berättat om öar vi besökt. Tidpunkten denna resa kan tänkas för min bekant är tidigast månadsskiftet juli-augusti. Det är inte så att det är något fel på Aten men storstad känns inte aktuellt när hon vill att jag ska ställa frågan vidare. Tanken är alltså i princip: en ö i Grekland med flygplats, vistelse c:a 3-4 övernattningar, bryta mönstret av storstadsbesök och finna "mindre plats än så" och bekanta sig med själva landet Grekland. Kanske en väldigt brett ställd fråga, men jag börjar så här. Hasse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|