|
||||
|
||||
Alfred Hitchcock beach
Om vi hade haft en omröstning om Greklands bästa strand hade Hohlaki beach på Nisyros troligen fått noll röster. Inte ens jag som verkligen gillar den här stranden hade röstat på den. Fördelen med Hohlaki är att man aldrig kan få sand i ögonen, nackdelen är att man kan få väldigt ont i ryggen om man ligger för länge. Större klapperstenar än så här har jag inte sett på någon annan strand i Grekland. De är stora som meloner.
Vi har varit på Nisyros fyra gånger och vi har aldrig sett någon som har badat här. Vi har heller inte badat här, och anledningen till det är att det är fruktansvärt svårt att komma i vattnet, och ännu svårare att ta sig upp från vattnet. Så varför ska man då gå hit? Svaret på frågan varför man ska gå hit är att stenarna är så otroligt vackra och när vågorna slår mot land uppstår ett kluckande ljud som är helt fantastiskt. Det är som ljuv musik för öronen. Att sitta vid "strandkanten" och lyssna på vågorna är otroligt meditativt. Dessutom är solnedgången vansinnigt vacker. Jag kallar denna strand för Alfred Hitchcock. Varför då kanske ni undrar? Svaret finns via länken nedan. Fler bilder från denna unika strand finns här. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|