|
|||
|
|||
Problem i webläsaren
Jag har under helgen haft mega-trassel med min Internet Explorer 6. Var tvungen att vänta till idag med att skriva detta då jag inte kan skriva i forumet från datorn hemma.
Säga vad man vill om antivirusprogram, jag avinstallerade den nyuppgraderade Norton Internet Security 2006 som jag installerade i fredags. Anledningen är att jag misstänker att den har strulat till det eftersom min webläsare gör att jag inte kan se någonting i vänstermarginalen på Kalimera, ej heller övre raden med ex.vis "Forum", "Vykort" mm. Hela forumet är "blankt", kan i och för sig gå en bakväg att logga in men ser inga ämnen, ingenting är läsbart. Bilderna i det vita fältet i mitten på Kalimera är delvis läsbara (inkl. undertexter) men det är inte bara på Kalimera som dessa underliga problem uppstår. Efter ett otal undersökningar, frågor i diskussionsgrupper via Outlook, telefonkontakt med en kunnig person så återstår problemet. Installerade på skoj Mozilla Firefox senaste svenska version men jämfört med IE6 så imponerar den sannerligen inte på mig. Det som är negativt med den tar vi en annan gång. Vet någon av er kunniga (Jan-Erik, Peter osv.) vad detta eventuellt kan vara ? Jag har varit inne under verktyg, alternativ, avancerat och kollat om någon/några tilläggskomponenter saknas eller är felaktigt ikryssade. En uppdatering av Java gav ingenting, den "kunniga" personen trodde det kunde vara något dylikt. Är det ett html-fel av ngt slag ? Som sagt så är jag egentligen ingen fiende av Nortons produkter, tog bort den av "säkerhetsskäl" men eftersom ingenting positvt hände efter avinstallationen så vet jag än mindre vad jag ska tycka. IE6 har ju fungerat klanderfritt ända fram till i helgen så den avser jag att behålla. Sista nödlösningen blir väl att ta fram återställnings-CD:n och ta in IE6 på nytt ? Börjar så här, be mig gärna beskriva problemet mer specifikt om det verkar luddigt. Kollade förresten en annan sak, s.k. "systemåterställning" fungerar inte längre, kanske hade jag kunnat återställa datorn någon dag tillbaka i tiden, ex.vis innan jag uppgradere/installerade Norton 2006 ? Förvirrad, irriterad Hasse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|