|
||||
|
||||
Dodekaneserna väntar...
Snart bär det av mot Dodekaneserna. Det har varit ganska hektiskt den senaste tiden, och mycket uppmärksamhet. I lördags hade jag ett reportage i Aftonbladets resebilaga (jag var med på bild på löpsedeln!), i måndags var det en intervju med mig i gratistidningen Stockholm City, samma dag omnämndes Kalimera i tidningen Metro, igår chattade jag med Aftonbladets läsare om Grekland i en timme, idag är det en intervju med mig i Aftonbladet. Jag kan inte påstå att jag är van vid så mycket uppmärksamhet, det ska bli härligt att fly ner till anonymiteten i Grekland.
Det blir inte så många nya öar, har redan sett de flesta öarna i Dodekaneserna, men en och annan hoppas jag kunna klämma in. Med all säkerhet Agathonissi. Förmodligen Symi. Några av öarna som kommer att återbesökas är Patmos, Leros, Lipsi och Tilos. Och måhända någon till, eller någon färre. Vi får se. Med i packningen finns två nya kameror, fyra batterier och 4 GB minne. Plus min kära IPod på 60 GB som jag kommer att använda för att tömma minnena i. Det lär nog bli en annan bild under resan. Ännu återstår några dagar i den svenska värmen. På fredag äter jag den första greksalladen. Äntligen! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|