|
|||
|
|||
Musiktavernan Pelagos....
Hej!
Det verkar som Pelagos skramlar igång i år igen....:-) Den förra kocken som är brorsa till Florios, grabben med mustasch som lirar sån sagolik bouzouki, har visst fixat till en egen kafeneion i Pigadia, alltså måste det skaffas fram en annan kock, vilket verkar ha lyckats, enligt ryktet..... Naturligtvis kommer den numera beryktade Kalimera-boken att finnas tillgänglig där, för den som vill signera och/eller kommentera.När jag räknade sist, vid mitten av oktober när Pelagos stängdes, så var det ca 40 pers som skrivit.Tack alla ni som kom dit, diggade, käkade och skrev!! Vad anbelangar den/de framtida musik-cd som de flesta önskar att bröderna Panaretos+Florios skulle göra, så har jag i skrivande stund inte en susning om de kommit till skott.....Men naturligtvis kommer jag att tjata på om detta....och skriva här hur det går, naturligtvis! Projekt i april blir att gjuta golv i den lilla utbyggnad som finns bakom tavernan, där vi fann en igelkottsmamma med barn i oktober förra året. Sen ska vi sätta in en dörr, sen kan det lagras öl, vin och ouzo där.Diverse hyllor har kommit upp samt nya lampor.Det finns också lite plats på taket, så kanske vi sätter upp några bord där för de som vill svärma i fred...... Mvh, Mikke (KfK) |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|