|
||||
|
||||
Amorgos direkt
Hej!
Sitter pa soft men svindyrt internetkafe i Katapola, en vaning upp alldeles vid "torget". Hutlosa 5 e for en timma. Har inte vagat fraga vad olen som star bredvid mig kostar Kom hit i sondags fran Naxos (innan det landade jag pa Santorini i lordags, akte direkt till Naxos, sov en natt dar och akte sen vidare med Skopelitis. Varfor klagar alla pa den? Vi kom fram tio minuter efter tidtabell och det tycker jag ar klart godkant pa en fyratimmars resa. Att stadningen ombord ar stadningen fran helvetet kan vi val ta en annan gang ) Har ar fantastiskt! Katapola har sa mycket av "mitt Grekland". Nar jag kom hit i sondags lopte jag fran Elenis ner till affaren for att hinna handla innan solnedgangen pa balkongen - och pa 100 meter far man liksom en dos Grekland som racker hela vintern: havet, fiskebatarna, katterna, gamlingarna som sitter och pratar, det gamla paret dar han gar med kapp och fortfarande arm i arm med sin fru - jag blir religios av sant. Och jag somnar till vagornas brus. Och vaknar till det. Har ar helt underbart. Och SA langt fran Sverige, valet och fp-gate - som egentligen var det jag kom hit for att kolla... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|