Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-07, 17:37
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Vet vi hur bra vi har det?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Vad menas med barnflickementalitet Admirala. I Sverige har vi nästan inga barnflickor utan daghem och möjligen dagmammor, däremot finns det rätt många barnflickor i Grekland. Antar att det är något annat som avses?
Barnepikementalitet betyr at staten passer så veldig godt på oss slik at man (delvis, selvsagt) mangler individuell frihet til å ta egne valg.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Menar du på fullt allvar att du inte gillar vår promillegräns den är i varje fall jag väldigt nöjd med? Förövrigt tror jag även Grekland har en ganska låg promillegräns men du vet säkert exakt var den ligger?
Promillegrensen på 0,2 er et slags eksempel på barnepikementalitet. Undersøkelser viser at en grense på 0,5 IKKE fører til større fare i trafikken. Men, ble det sagt av myndighetene, med en promillegrense på 0,5 kan jo folk drikke LITT før de kjører, og det skal vi ikke ha noe av. Jeg synes ærlig talt det er tullete å ikke kunne ta seg ett glass vin hvis man er ute på restaurant, for eksempel. (Vel, man kan jo, men i Norge bor jeg 4 km fra sentrum, og drosje koster over 100 kroner!) Deler jeg og gubben en flaske vin en kveld, tør jeg ikke kjøre til jobben dagen etter. Jeg er helt klar i toppen (så klar som man er en tidlig morgen), men av frykt for å ikke ha under 0,2 i promille blir det drosje (buss tar altfor lang tid).

Det er mulig promillegrensene i Hellas nylig er endret, men så vidt jeg vet er den 0,5 og 0,8, dvs du får bot mellom 0,5 og 0,8, men mister ikke sertifikatet. (Når det er sagt er det selvsagt for mye fyllekjøring her, folk kjører med promiller langt over 0,8.) For øvrig kjenner jeg flere som er blitt stoppet i promillekontroll og vært like over en av grensene. Da har politiet bedt dem vente en stund og sagt de bør drikke vann, og så måler de igjen etter 15 - 30 minutter.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
När du beskriver Skandinavien så där känner jag mig mer än nöjd med att bo här!
Så hyggelig å kunne hjelpe
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.