Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-12-30, 00:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Rensa datorn

I samband med att jag försökt hjälpa en god vän med en dator som krånglar så fick jag hänvisning till en för mig tidigare totalt okänd sida: http://safety.live.com/site/sv-SE/default.htm Den kommer från Microsoft och jag har kört allt och det fungerar perfekt. Att köra hela paketet tar rätt lång tid. Upp till ett par timmar! Men det rensar och snabbar upp datorn ordentligt. Jag vill påstå minst 25 % snabbare! Och då var min dator redan innan rätt välskött!

Vill man bara köra en snabbis så använd bara "Rensa-funktionen". Den är mer omfattande än "Rensa" som finns under "systemverktyg" i XP. Och den hittar och rensar bort mycket skräp som slöar ner datorn....

En annan sak jag hittade i samma veva var att kolla hur mycket tilläggskomponenter till Explorer som bara ligger och stör. Dessa hittar man under Verktyg - Hantera tilläggskomponenter. Vissa måste finnas där för att det hela ska fungera. Men nu har jag bara tre kvar. Det var många fler innan jag började kolla.

Dessutom bör man titta på startfilen och ta bort ev onödiga pgm där, som jag påpekat tidigare. Jag kan göra det via ett speciellt pgm, men man kan göra det via XP också, fast jag kommer inte ihåg hur...

Då dyker frågan upp om jag törs ta bort det här pmget...? Det enklaste sättet att kolla det är att söka på Google!!! Bara kopiera eller skriv in exakt namn på det man undrar över och sök! Man får mängder med svar för det är alltid någon annan som frågat samma sak tidigare. Men kolla flera svar för ibland kan de vara lite motsägelsefulla.

Peter - Agent 008 med rätt att resa...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.