Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-03-21, 11:03
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Definiering av bra/fina stränder....

Hur definierar ni en bra/fin strand?
Ser att en del säger : "Åk inte till den ön, åk till den här ön istället, den har mycket finare stränder".

Det är ju en smaksak vad man tycker är bra eller dåligt men jag skulle tycka det var kul att veta hur tankegångarna är.

Själv definierar jag en bra/fin strand så här: Inte för finkornig sand, (kryper in överallt! ), ganska folktomt ska det vara, en liten taverna att äta på, ren botten. Klapperstenar är ganska ypperligt tycker jag. Rent och bra att ligga på om man har en handuk och inte hyr solstol.

Koukounaries på Skiathos anses som en av Greklands bästa/finaste stränder. Där håller jag absolut inte med! Stranden är vacker att titta på, ligger fint och tillgängligt, men den har ingen taverna bara kantiner (brrrr ) och MASSOR av folk även i maj, "knökfullt" helt enkelt.Charmen är som bortblåst.
Då är Eleni Beach, som ligger nästan granne mycket finare i mina ögon, likaså Banana Beach också. Fast en liten varning, tycker man inte om naket ska man inte bada vid Banana Beach, man kan råka få se något som man inte vill se!

Jenny
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.