Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-27, 19:49
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Oemotståndliga

Inte nog med killingen. Den fick vi ju i alla fall placerad på det bästa vis. Men vad i herrans namn ska jag göra med tre pyttesmå kattungar, vi som har sex "egna" och hur många som helst "frigångare"...

Maken åkte till stan i går kväll för en ouzo med grabbarna. Precis innan sista backen fanns tre små skrikhalsar mitt på vägen. Vad göra, han stoppade in dem i packutrymmet och for hem. Jag blev fostermor hux flux. In med en gammal ylletröja i en fruktlåda med lock som jag hade sen tidigare. In med de skrikande magra små krakarna och ett fat med lite kattkonserv och lite vatten i en burk. Tänkte att klarar de sig tills i morgon må det vara hänt.

I morse var de hur pigga som helst och jättehungriga. Mer burkmat och lite kondenserad mjölk, sen lite kokt fisk. Jag släppte ut dem på gårdsplanen för att se om de skulle kissa och de satte genast igång med världens buslek. De var inte alls rädda som vildfödda ungar blir, så jag gissar att de har varit hanterade av folk förr. Men VEM är så idiotisk att han /hon lämnar tre små pluttar mitt på en öde väg?

Idag har det varit ömse kuta-runt och sova-sött-i-lådan. Duktiga små ungar, bajsar i sandlådan, leker med boll, vill kela och bli kliade.

Våra stora katter har gått långa krokar om dem, vill nog inte riskera att bli barnvakter.

Nu får jag kontakta min bondebekant i Vathy och höra om han inte vill ha en fem-sex av vildkatterna. Det brukar han vilja, de har ett råttproblem i odlingarna. Problemet är bara att få tag i katterna...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.