|
||||
|
||||
Första badet
Så var det gjort, årets första bad. Om man inte räknar mitt ofrivilliga bad-i-båten förra veckan, då jag fick dusch efter dusch över mig på väg hem, och fick plumsa i för att skuffa upp båten på trailorn...
Vi har en sandstrand och en klapperstensstrand ganska nära. Jag föredrar den senare. Tyvärr var det en massa sjöborrar nära stranden nu, måste ta med en balja och börja samla upp dem innan alla barn kommer och ska ha roligt. Det är INTE roligt att få sjöborretaggar i tår och knän, fråga mig. Ett år hade jag en tagg kvar i/på stortån fram till jul. Somliga sjöborrar har ett ätbart innanmäte, men eftersom jag inte lyckats lära mig att skilja på dem plockar jag väl upp osorterat. I alla fall var det riktigt skönt att bada. En blåvit segelbåt låg i bukten med några glada turister som hölls och krånglade med en liten jolle. Holländsk och grekisk flagga, förmodligen har de hyrt den på Kos eller Rodos och gör ö-tur. Det var inte särskilt varmt efteråt, inte så att man kunde ligga kvar i baddräkt. Den verkliga värmen har inte kommit än. I kväll , valborgsmässoafton, kan jag vemodigt säga att jag saknar brasan, fyrverkerierna och Vintern ra. Får väl sätta mig på verandan med en vinskvätt och sjunga för mig själv. Maken är i Sverige och hälsar på våra barn. Sverige i maj är underbart. Kattungarna busar och de stora katterna vågar sig inte in i köket längre. Det är väldigt intressant att se spelet dem emellan. I och med att de inte har någon mamma får de lära sig de kattliga sambanden på annat sätt. Sköna maj, välkommen till vår bygd igen! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|