Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-04, 21:02
Skilla Skilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Det här måste vi ändra på!

År 2005!!! sista tråden. Är det verkligen sant?? Och vem f-n är Annoula? Jag har en kompis som heter Agneta och som har vistats en hel del i Grekland, främst på Mykonos Paradise Beach där hon jobbade i flera år, Ja, på stenåldern faktisk typ 1980-talet. Och sen har hon bott i närheten av Tessaloniki också. Men nu bor hon i Sverige. Men det där Annoula måste vara ett smeknamn för Agneta eller? Hon kallades snämligen för det. Eller förresten det var Anjetta hon kallades för. Det var Anna, en annan kompis, som kallades för Annoulla! Många smeknamn blir det!

Jag själv har väl luffat runt i Grekiska övärlden 4 gånger tror jag. Också på stenåldern . . . Sen fick jag barn . . . Sen åkte vi med en fyraåring till Naxos och hyrde en Citroen Charleston som vi körde omkring med på serpentinvägarna. Det var en upplevelse! Speciellt eftersom tanken tog bara 15 liter bensin.

Sen var jag nere med min andra son som då var 6 år i Pireus där en annan kompis bodde då.

Min starkaste dröm från Grekland. Eller ska man säga minne?!? Är min drömprins som jag träffade på väg till Ios. Vi bodde på Sunset beach under stjärnorna. För att uppleva det igen åkte jag naturligtvis dit igen ett annat år. Då träffade jag en annan gullgose som också bodde där med mig under stjärnorna. Ja, man var ung och utan barn . . .

Men nu ska vi, jag och min livskamrat, åka med vår yngsta son igen. Nu är han fjorton. Så han får ta med en kompis. Han står inte ut att åka ensam med föräldrarna. Föräldrarna tycker det är rätt skönt med en tonåring som är sysselsatt med en kompis. Då får vi vara ifred framför soldnedgångarna!

Hoppas det här sätter igång associationerna och drömmarna!

Skilla
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:40.