|
||||
|
||||
Söndag 6/5
Söndag 6/5
Jag glömde berätta att jag gick till ett ställe jag aldrig varit på tidigare som var ett Steakhouse. Fick en helt perfekt T-bonestek med bakad potatis till. Jag fick argumentera ett tag för att få en bakad, men då kom ägarinnan och sedan var det inget problem längre. Brukar för det mesta inte ge mig, allt för att slippa pommes. Riset slipper man aldrig ifrån utom hos mina vänner. Vädret, har vi väder idag? Det har regnat under natten för det syns på trädgårdsgången. Mörka moln över Kreta, det låter som en boktitel. 16 grader ute men vindstilla. Nu dricker jag lite rödvin för blodvärdenas skull. Nackdelen med rött är huvudvärken dagen efter eller ibland redan under. Har ingen aning om varför men jag vet att jag inte är ensam om detta. Jag fick ett privat brev från Karlstad som önskade att tuppen tillfrisknar. Vet inte om jag håller med direkt. Det är så tyst och lugnt nu för tiden. Nu kom Giannis hem efter att ha varit och sagt till på en taverna att de får lov att dämpa musiken under kvällstid. Vi ska ju inte behöva ha disco i trädgården. Snacka om att bo på ett ställe för panschisar. De får gärna leva om nere vid de stora hotellen men inte uppe i själva byn. Nu har jag beställt dataprylar i Sverige, det finns inte att få tag i en USB-Hub här. Möjligen i Athen men jag har ingen lust att fara dit. Jag läser en del djupa kommentarer om det mörka jag skriver om. Det är inget förbjudet ämne utan i allra högsta grad aktuellt. Gäller bara att våga ta upp diskussionen. Jag räds inte någon, inte ens f..n själv. Vad har jag att förlora? Det är väl bättre att människor får läsa och tänka tillsammans med andra än att sitta på sin egen kammare och fundera. Det är söndag men rena byggarbetsplatsen här. Trodde i min enfald att man vilade på söndagen, men det har visst förändrats. Oväsendet är inget speciellt utom kompressorn som står på gatan utanför. Den lever om något fruktansvärt. De svarta molnen har blåst bort och det har blivit 22 grader ute, men bara 21 inne. Nu kom grannen över och gav mig tvättstället som man hänger på. Det är så fuktigt ute att jordnötterna blir sega i skålen. Någonting blommar i trädgården som jag inte tål. Har fått klia i ögonen och de rinner hela tiden. Har inte varit med om liknande förut. Idag blir det svensk på menyn. Falukorv från Lidl och potatismos med lite vitlök i. Åt helskotta med min planering. Nu kom det folk och de ska ha med mig ut i kväll. Det är bara att sätta på sig lite bättre kläder. Jag har världen fulaste mjukisshorts här hemma men jag törs inte gå ut i dom, möjligen till soptunnan. De har brännhål och oljefläckar och ser rent för d..liga ut, men de är sköna. Nu har min finska väninna roat sig med att krocka eller att bli påkörd av en annan bil. Inga är skadade men bilen ser ut som skit. Lilla fina Punton alldeles demolerad. Det är jobbigt att gå ut och käka när man aldrig får betala. Inga notor ingenting som spår av mig. Jag hämtar vin själv nu för tiden och bär ut mina tallrikar i köket när jag har ätit. Nu tror jag att det blir film. Uffe |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|