Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-09, 12:35
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Köpa,köpa...

Jag tog och ruskade av mig latheten och städade våra garderober och skåp. Måste lägga undan filtar och täcken, måste ta fram sommarkläderna.

Makens skåp var enkelt att åtgärda, jag konfiskerade några fula tröjor till min samling av sånt som ska bli fina mattor den dag jag får en vävstol. Så granskade jag min egen garderob. Ömse säker på min sak, ömse tvekande, slängde jag t-tröjor, kjolar, jeans och gamla skjortor i samma säck. Stoppade upp den på utrymmet ovan badrummet för att jag inte skulle ångra mig och börja rota i den igen...

Idag har jag haft en mini-köp-orgie. Berättade strängt för mig själv att jag VISST har råd till några nya tröjor. Åratals husmodersnit sätter sina spår, visst är det så här när man har barn: man åker på stan för att köpa något till sig själv och kommer hem med kläder åt barnen...!

Sagt och gjort. Jag började nere vid hamnpromenaden och gick uppför affärsgatan. Mycket deprimerande. ALLA t-tröjor är dels i storlek miniminimini, dels horribelt mönstrade, dels ska dom tydligen se utslitna ut i år. Jag hade ju just kastat mina utslitna!

Suck. De artiga expediterna antydde att det finns affärer för större storlekar längre upp på gatan....

Jo, jag fick tag i tre alldeles utmärkta tröjor, precis i färg och stil det jag sökte. Fråga inte vad de kostade. På tantaffär, mycket lämpligt. Samt lite annat när jag nu ändå hade börjat slösa.

Pank men välekiperad.

Nu frågar jag mig: jag, som inte är tjock, bara normal+ , har svårt att hitta kläder. Grekiska kvinnor, som till stor procent är rejält överviktiga, måste ha ett elände.

Kan det vara något med storleksmarkeringarna kanske, XXL sitter som ett ålskinn .

Men det kändes bra till slut , sommaren är här, lätta kläder, bara ben och armar, tår som får vifta fritt!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.