Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-01, 01:53
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Resfeber, packproblem & flygskräck!

Nu står det inte på! I morgon bitti bär det av till Santo och tre veckor i kykladerna! Det känns inte som att det var så länge sedan som nedräknaren stod på över 90 dagar, men nu är det inte lång tid kvar

Packlistan är skriven men ännu är inget nedstoppat i ryggan. Som vanligt har jag problem med vad jag ska ta med mig och säkerligen släpar jag med mig för mycket, eller kanske snarare fel grejer. Har ju bara 55 liter att fylla så jag måste välja noga!
Golvskrapan funderar jag över: ska jag verkligen orka släpa runt på den? Den tar ju sån plats!!
Reseradio ("världsradio") har jag hittat på Clas Ohlson för blygsamma 79:-! Fint ljud och duger nog alldeles utmärkt för ändamålet. Väger inte mycket heller plus att hörlurar medföljer. Fynd! Kika här: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383653

Moppehyrning behöver vi inte bekymra oss för längre eftersom sambon precis fått A-körkort Däremot så har han världens flygskräck nu och är helt övertygad om att planet kommer störta... Själv har jag inga problem med att flyga och kan ju liksom inte förstå denna rädsla riktigt... blir man ombordsläppt om man tagit lugnande? Eller tror de att man är dyngrak? Nån som har något bra tips mot flygfobi förutom "jag kan flyga, jag är inte rädd"?

Är det förresten någon som vet om det finns gräddfil att köpa i Grekland och vad den i så fall heter? Sambon är dödligt frälst i dipsås till chips och kanske får abstinens under dessa veckor annars

Finns det förresten fler kalimeror som åker till Santo på lördag morgon från Gbg? Heja om ni ser oss

Så härligt det ska bli att komma iväg!! Ha en bra midsommar allihop! För oss blir det Santo istället för Dalarna, lite annorlunda...

Veronica & Andreas

http://www.kalimera.nu/grekland/till.../veronica.html
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:12.