![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Aftonbladets eminenta resesajt har ju som vana att varje månad införa
en priskollstabell. Där hamna Grekland på 89 gentemot Sverige som då står för 100 i sagda priskoll. Men, ehuru härmed??? Det skulle alltså bara vara 11 procent billigare i Grekland i jämförelse med Sverige!!! Jag tillåter mig tvivla!!! Låt mig exemplifiera. Ut på butiken att inhandla en flaska Retsina Kourtaki på 1,5 liter för 3€, lägg så i korgen ett literkrus Ouzo för 10€. Så gå vi till kvällsvard på närmsta taverna och spisa förrätt, huvudrätt med ett helkrus vin samt därtill kaffe och Avec, tja, notan förmenas hamna på i dryga slängar 15-20€!!! Längs hemvägen stanna vi till på market att inhandla en god likör för cirka 6€ halvlitern. När vi så skola för vårt hotell betala, då betinga en fin studio priset av cirka 30€ per natt (Junipriser).... Prisnivå 89???? 89???? Vi menar att detta måste vara ett fel i den mätning AB gör. Sett mot bakgrund av vad vi skulle få betala hemma i Sverige för denna dag, då förmenas prisnivån hamna betydligt lägre i Grekland!!!! Vad mäter man??? Någon emot??? Arne och Hustru Birgitta |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|