Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-12, 20:56
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Nu ska rätt ju vara rätt och om det nämnda hotellet Central Hotel ligger på Apollonos Str. så ligger det ju INTE närmre Akropolis, som Petropella skriver! Snarare lite längre ifrån.

Att det sen kan vara skillnad på sängarna beroende på om det är en dubbelsäng eller ett par enkelsängar, det tror jag också man får räkna med. Dubbelsängen i rummet Petropella har bott på är inte samma kvalité som enkelsängarna på många av de andra rummen, men jag tror nog att den i alla fall är 1,40 bred (vi har själv sovit i den fem nätter för få år sen). Enkelsängarna ÄR skönare, det ska jag vara den första att erkänna.

Visst upplever man saker olika, men när man accepterar ett 3-bäddsrum till 4 människor så har man ju redan gått på kompromis med bl a rymligheten. En förhållandevis liten dubbelsäng kan man kanske acceptera till två, men knappast till tre. Det är dessutom ofta många andra olika faktorer, som gör om man har en bra vistelse eller ej.

Själv skulle jag gärna läsa om tips på trevliga hotell med fint, lugnt och centralt läge, bra pris och trevligt bemötande – intill vidare har jag inte hittat något som konkurrerar med Adonis. Men att badrummet gärna fick vara aningen lyxigare, det drömmer jag om… men strunt, nu ÄR det ju en himla skillnad på ett storstadshotell där platsen är minimal och ett semesterparadis ute på öarna. Så länge vi inte vunnit på Lotto i alla fall.

Ännu en gång vill jag poängtera att vi aldrig fått en enda drachmer eller euro i rabatt för att jag berättar för andra, att vi tycker om att bo på Adonis när vi är i Aten. Att vi blivit bjudna på hembakade julkakor och liknande när vi småpratat vid receptionen, det är sånt som jag bara tycker är väldigt trevligt!
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.