Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-17, 14:48
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Re: Pruta!!!!!!

Jeg har ikke noe prinsipielt mot pruting, og det hender jeg pruter i Norge også, men aldri for å spare noen tiere eller en hundrelapp, det må gjelde større ting. Jeg har vært en eneste dag i Tyrkia, og i løpet av dagen var jeg innom en skinnbutikk tre eller fire ganger og prutet ned prisen på ei skinnjakke til kona, og syntes egentlig det var morsomt.

Det kan godt hende at jeg har en feiloppfatning av "klimaet" for pruting i Hellas, men jeg har spurt grekere (ikke folk som hadde egen interesse i det!), og fått forklart at på vanlige varer er det ikke vanlig å prute. Noe annet er det hvis man kjøper ting på markeder osv. Men jeg har også fått redusert prisen på overnatting på hotell flere steder ved å si at prisen var høyere enn jeg hadde tenkt meg, og være på vei ut når et nytt tilbud kom. På den annen side kunne jeg aldri tenke meg å prute med dama som har to rom hun leide ut for 25€ pr stk, som hun tydelig hadde lagt mye flid i å gjøre så trivelige som mulig, bare for å se om jeg kunne få rommet enda billigere.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.