|
||||
|
||||
Google Earth - Sammanslagen tråd
Har ni tittat in på Google Earth http://earth.google.com/ på senaste månaderna?
Till de som inte vet kanske jag ska förklara: Google Earth är ett program som visar satellitbilder av hela världen, en del i väldigt hög upplösning och en del i lite mindre bra upplösning, programmet laddas hem på ovanstående länk. Jag har roat mej med programmet lite från och till och hade haft en liten paus över sommaren tills bara här om dagen. Jag hade tidigare upptäckt att det gick att ladda upp bilder som syns som en liten markering på satellitbilderna, det fanns väl några bilder som var intressanta då jag upptäckte det. Nu började jag titta och det finns ju hur mycket bilder som helst. Man kan säkert hålla på en hel kväll och titta på bilder runtom i Kykladerna. Visst, en del av bilderna är mer eller mindre reklam för ett hotell eller en taverna men de är ju ändå ofta härliga att titta på. Har ni inte testat programmet så rekommenderar jag verkligen att ni drar hem det och installerar det, av naturliga skäl så krävs det att man har en hyfsat bra uppkoppling men i övrigt tror jag inte att det är några större krav på datorn för att man ska få det att snurra. Mvh Janérik (som nu ska ta sej en titt på lite nya öar för nästa sommar) |
|
|