![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fick kaffet i halsen när jag läste SvD:s och DN:s resesidor igår. Där stod att läsa att Apollo från och med sommaren 2008 kommer att börja med charter till Amorgos!
Hur är det tänkt att funka egentligen? Transporter - hur? Vad för slags boenden? Blir det "Bamse-klubbar" och stora hotellkomplex nu?! Känns ju redan nu som att öns kapacitet är på gränsen. Fast det är kanske bara jag som i lugn och ro vill kunna läsa på en meny utan en påstridig inkastare och utan solblekta bilder på moussaka och souvlaki, slippa betala dyra pengar för solstolar, eller höra tjoande människor på bananbåtar?! Oj, nu lät jag lite bitter märker jag, hihi ![]() Det är väl bara det att Amorgos har varit ett andningshål för mig, balsam för en sönderstressad arbetssjäl. Och det blir säkert bra med charter, men Amorgos är ju så himla litet. På t ex Naxos är det en helt annan sak, där samsas charter-resenärer, barnfamiljer, backpackers utan problem. Ön är tillräckligt stor för alla. Jag är bara rädd för att Amorgos själ kommer att försvinna .... |
|
|