|
||||
|
||||
Amorgos direkt
En halsning fran ett blasigt och ratt svalt Amorgos
Kom hit i lordags, hade ett par svala forsta dagar som foljdes av tva riktigt harliga hogsommardagar med bara en liten bris. Agnade dem at moppeturer runt on. Kaloritissa/Arkesini ena dagen, Mouros/Vroutsi den andra. I gar blaste det upp igen, bytte darfor moppen mot bil och korde mot Egiali. Lade flera timmar i Potamos och Lagada och avslutade sen med ett dopp i Egiali innan jag akte hemat igen. Har ar betydligt mer folk an forra aret samma tid. Troligen beroende pa den nya katamaranforbindelsen Pireaus-Santorini-Amorgos. Gar nastan dagligen, jag kom med den i lordags, 1 tim 15 min fran Santorini, 18.50. Otroligt smidigt. Hojdpunkter hittills har med mat att gora: en vitloksdoftande kalv med citronsas pa tavernan i Arkesini, fantastisk mat dar. Och i gar: ugnsbakad kyckling pa stamningsfulla taverna Loza i Lagada. Ljuvligt gott. En tredje hojdpunkt var igar kvall. Da anlande Janne och Camilla med Skopan (och jag kunde frigora 2 kg snus fran min packning). Om Amorgos ar underbart? Ja, sa fantastiskt underbart. Som vanligt |
|
|