|
||||
|
||||
Sv: Hemblåst igen
Tavernorna börjar ca 50 meter från Elini, men där var som tidigare skrevs jättemycket trappor, sedan sträcker sig hamnpromenaden uppskattningsvis 700 meter längs vattnet/hamnen, vill man gå över till andra sidan där filmen Det stora blå visas, så är det långt att gå, jag skulle tro att det är ca en och en halv km, inga backar. Vi bodde en bit upp i Katapola, ca 20 åsnesteg + 500 meter, vad jag kunde se så var det ont om boende längs hamnpromenaden som inte hade många trappor, detta grundar jag på att nästan alla jag såg hade restaurang eller affär i bottenplan, har man svårt att röra sig så måste Antiparos vara en perfekt ö, där finns inga trappor, dock krävs en promenad på minst 500-700 meter till stränderna, om man inte hyr bil, då krymper avståndet till 25m på vissa ställen.
Åter till Amorgos: Till Agi Anna kan man ju åka, om än för att titta på utsikten, men att ta sig till stranden där är nog uteslutet och till Mouros stranden är det jobbigt att ta sig ned även med friska ben, men utsikten är vidunderlig uppifrån. // Helén- som hade det jobbigt på Teneriffa med kryckor och vet vad en "liten backe" kan innebära |
|
|