Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-10-23, 09:08
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard REGN!

REGN! Som vi har vantat, vaxterna hade resignerat, fikonkaktusen hangde mer oronen som en san dar vadurkanin. Senast det regnade fick vi en massa rod sand fran Sahara, sa att hela stan blev rodbrun. Vattenmagasinen gick at att spola verandor och bilar.

Men nu har det regnat i tva natter och stan blanker nytvattad. Inte nagot diskret duggregn precis, det askade oavbrutet i timmar och regnet drev in fran havet i vertikala draperier, mycket effektfullt. Det var varmt, sa jag stod lange pa verandan och njot av anblicken.

I morse var luften ren och skon. Allt vatten har absorberats av jord och berg. Vi vill ha mer, mycket mer, garna i sana har rejala askvader sa att man kan sitta inne och ha det skont med sin tekopp, redo med stearinljus och tandare ifall strommen skulle ga. Mina gamla Tretorngummistovlar har tjanat ut men jag slanger dem inte, trotjanare ska man ta vara pa.

Det ar val sa lagom mysigt i de brandharjade omradena, sot och aska och skrap och jord rinner ner fran bergen och staller till det for de redan hart drabbade invanarna.

Men regn maste vi ha, vatten, vatten, det som jag tog for sjalvklart i Sverige, det ar dyrbart och nodvandigt, var radda om vattnet!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.