|
|||
|
|||
Grekisk musik-DVD
Jag har under de senaste åren hamnat i musik-DVD-träsket... På gott och på ont... Det blir sena nätter ibland. Det var för mig väldigt oväntat men samtidigt en väldigt positiv överraskning. Jag har blivit så enormt imponerad av många musiker. Och scener. Det händer grejer och det är mellansnack......
Men jag har ju inget Grekiskt! Det har liksom inte blivit av att köpa något... Så, vad ska jag köpa till mig själv i Julklapp? Ge mig ett tips om vilken den absolut bästa live-DVDn från Grekland är. Som jag kan beställa över nätet. Är det Dalaras, Alexsio, Plutten (Plutarxos) , Prodromos (tack Zanét), Mitropanos, Katzanzidis, Sakis Rouvas (fast han är väl bara ögongodis för tjejer?)...? Jag har ett hyfsat antal CD med Grekisk musik men nu vill jag se dem också! Marianne! Hallå! Din expertis behövs. (Tyvärr finns ingen Pussikon... ) Och alla ni andra. Förhoppningsvis kommer det nu 100 svar som jag då kan göra en lista av. Den som placerar sig som nr 1 ska jag beställa direkt. Sedan ska jag nog beta av de andra vartefter... Peter |
|
|