|
|||
|
|||
Analipsi - tips for "must" og utflukter
Da er endelig sommerens reise booket, og etter omstendelig spekulering landet vi også denne gangen i Hellas, selv om kursen i år egentlig var satt for Kroatia! Alt var egentlig timet og tilrettelagt for et bra opphold der, men magefølelsen min sa meg at jeg lengtet fælt til Hellas og gjorde at jeg aldri liksom fikk somlet meg til å bestille billettene vi hadde sett oss ut til Dubrovnik.
Når da så venner av oss spurte om vi ikke hadde lyst å bli med de på ferie til Hellas i sommer, var valget plutselig veldig enkelt! Med 5 barn i reisefølget ble krav til praktisk reisevei en av de viktigste prioriteringene i tillegg til et mest mulig økonomisk perspektiv med reise i juli, absolutt høysesong. Vi endte derfor opp med flybilletter hos Norwegian til Heraklion, og bosted Analipsi, hvor vi fikk napp på billige leiligheter i et lite, koselig leilighetshotell med pool til den nette sum av 45 Euro - ikke værst!! Da vi før bare har feriert èn gang på Kreta i Paleochora med start og stopp i Chania, er vi nå litt nysgjerrige på å utforske litt av østre Kreta ved å leie oss bil ihvertall et par dager. Har dere noen tips til aktuelle landsbyer, strender og aktuelle severdigheter som ligger i kurant rekkevidde fra Analipsi? Vil også gjerne ha gode råd om gode restauranter i selve Analipsi, og andre anbefalinger fra dere som kjenner stedet? Takknemlig for alle tips! Mvh Eureka |
|
|