|
|||
|
|||
Cykla på Skopelos?
Hej på er!
Förra sommarens Rhodosresa vart ju ok trots allt , så jag tänkte åka tillbaka till Grekland igen, funderar dock starkt på Skopelos. Vill ha en liten ö, jämfört med Rhodos alltså, men fin natur och ok bad och de kraven tycks Skopelos klara. Tänkte ta flygstol till Skiathos och dra sista veckan i maj. Några frågor: 1. Har förstått att ön är rätt bergig och ja, jag HAR läst en del av bloggamera men trots det undrar jag om det är möjligt att cykla runt till de olika stränderna etc fr stan? Någon som vet om det finns cykeluthyrning? Bil är ju ett alternativ men lite trist plus att man ska ha den stående någonstans och MC-kort har jag inte. 2. Det finns ju några olika rekommendationer angående boende här på forumet, vad tror ni är ett rimligt pris för ett rum vid den tiden? Jag kommer resa ensam men priserna tycks vara per rum så det borde spela mindre roll när man fixar boende privat på detta vis jämfört med charterbolagens svindyra enkelrum? 3. Sista veckan i maj alltså.... kommer jag frysa ihjäl om jag låter min lekamen nedstiga i det Egeiska havet? Roger |
|
|