Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-02-04, 17:27
Paddingtons avatar
Paddington Paddington är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Luff-rutter...

Jag vet att det inte är lätt att rekommendera, o att alla har olika smak etc, men jag vill verkligen ha rekommendationer på luff.
Vi är två vuxna, två barn (00, 02). Vi har aldrig flygit eller varit utomlands med barnen. Jag har aldrig varit i Grekland, mannen på vanliga "charter" på de populära öarna.

Våra vänner har rekommenderat Grekland o att öluffa. De utgår alltid från Aten. Vi har läst oss sönder o samman på nästan alla charterbolag och på hela Kalimera, och visst har man fått en uppfattning om att alla tycken o smak är olika, men att Klykladerna är bra att börja på och att Naxos är bra, Santorini inte så barnvänlig etc.
* En del säger utgå från Aten, men då ska man dit o hem o flyga? Är Aten bra tycker ni? O finns det någon annan rutt där man börjar eller slutar i Aten tex?
* Luffrutt i Klykladerna eller på annat håll? Förslag på rutter mottages MER än tacksamt!!! fakstiskt... börjar brinna i knutarna Vad ni än säger så skriver vi ner det
*Ska vi strunta i luffandet o åka på en charter typ till Kreta istället (VAR på Kreta väljer man då, en hel vetenskap att försöka reda ut det stället också).? Eller är annan charterö bättre? Finns den gemytliga grekiska miljön där med, tavernor på stränderna, vita hus och blå dörrar ?

Vi ska vara borta ca 2 veckor (16 dgr max kanske om man får boka hur man vill själv med flyg).

Eftersöker såklart barnvänligt, inget supar och röjställe där det är liv halva natten. Bekvämt på ett sätt med bra ställen att bo på. Eftersöker på något vis "paradiset" Turkosa hav o vita stränder... Pool på ställena. Jag är åksjuk för övrigt (Med tanke på ev. snabbåtar eller vågiga rutter.. )
O ni, är det så överjäkligt med mygg som alla säger i Grekland?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.