|
|||
|
|||
Med start i Aten mot Kykladerna
Tänk, jag som oroade mig för att jag skulle behöva åka först i september till mitt kära Grekland - nu sitter jag här och har snudd på bokat in ett billigt flyg t/r Aten i juli.
Problemet, om det nu är ett problem, är att jag inte är speciellt van att luffa runt på öarna. Min första fråga är, vilken hamn ska vi satsa på i Aten, är det Pireus? Öar som jag skulle vilja besöka är Sifnos, Milos och Mykonos. Men jag tror inte att jag får ihop en sådan rutt. Blir det för mycket restid med tre öar, t ex dessa tre? Mykonos har jag besökt som hastigast förut, och även om det är en dyr ö, är den fin. Om Sifnos och Milos vet jag inget, är dessa för snarlika kanske? Bör man kanske flyga en sträcka, och är det dyrt eller billigt att flyga inrikes i Grekland? Vad anser ni är en lämplig båtrutt om vi har lite drygt 2 veckor på oss(räknar med att avsluta med en natt i Aten), och inte vill tillbringa nätter ombord på stora båtar...? Reser med väninna, inga barn, kör moppe, gillar laguner och små tomma badvikar mer än låååååååånga sandstränder. Är för gammal för att parta hela natten, så lugna ställen är absolut ok, om än inte hela perioden.. Tacksam för alla slags förslag på ö-rutter, kykladerna eller inte samt gärna en kommentar om hur läget är för att hitta rumsuthyrare på dessa öar under mitten av juli. tacktack! |
|
|