Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-05-13, 03:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Iraklia - Schinoussa?

Det ska böjas i tid...

I Sept åker jag ner och landar på Santo. Stannar troligtvis där i två dagar och ska sedan vidare på Måndagen mot Katapola. Och som det verkar nu måste jag åka över Naxos. F.. måtte ta vissa Grekiska rederier...

MEN. Inget ont som inte har något gott med sig... Jag har aldrig besökt småcycladerna! Så jag fick för mig att jag skulle stanna till där 2 - 3 nätter på någon ö på vägen mot Katapola.

Eftersom jag ändå måste åka Skopan från Naxos! Först stod valet mellan Donoussa och Schinoussa. Men så dök Iraklia upp som gubben i lådan! Så nu står valet egentligen mellan Schi och Ira. Hela resan fungerar bra enl GTP. Oavsett vilken ö jag väljer.

Men jag kan inte bestämma mig! HJÄLP! Vilken ö ska jag välja? Alla tips om alla tre öarna motages med tacksamhet. Jag är flexibel!

Förutsättningarna är dessa: Jag har passerat "bäst före datum" och reser ensam. Så disco och barer är inte mitt största intresse. Längre... (Dessutom finns Big Blue i Katapola om jag blir sugen på en GT...)

Jag kommer dit i mitten på Sept. Är egentligen inte längre intresserad av bad, men kan tänka mig att sola någon timme... (Jamen liiiite fåfäng kan man väl få vara? Dessutom blir jag brun om någon bara viskar "sol" i huset bredvid...!) Undviker längre vandringar i solen men tycker det är intressant att se gamla saker. Uppskattar lugn och ro, god mat, en kall öl, en god bok och utsikt över havet eller hamnen.

En sak jag funderar över: Är det FÖR lugnt på dessa öar i mitten på Sept? Har boende och Tavernor stängt? Ska jag vänta till en annan resa när jag kommer ner tidigare?

Led mig rätt ni som varit där...

Peter
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.