Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-05-15, 14:44
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard INBROTT

Har nu tyvärr råkat ut för nått mycket obehagligt. Under alla mina besök i Grekland har det aldrig hänt förr. I slutet på april var jag o min syster till Kreta, Agii apostoli, holtell Triton, finare har jag aldrig bott förut i Grekland, jättefint o lugnt område med pooler o allt.
Nåväl en kväll när vi gick till mataffären o var borta ca 45 min hade nån/några varit in i lägenheten och snott våra kameror, min lilla rygga(jätte bra sådan) och syrrans klocka. Det vart mycket otrevliga timmar därefter och med ett mycket obehagligt besök på polisstationen dagen efter. På hotellet var personalen helt underbara, men Apollos personal fick vi inte nån hjälp utav, stort minus.
Vi hade tur som hade en låsbar box i lägenheten där pass, biljetter o pengar var inlåst, det är inte alltid jag brukar vara så försiktig. Tycker aldrig jag tidigare tänkt på sånna saker när jag varit i Grekland förr. Grekerna själva säger att stölder begås till största delen av invandrare som nu är mycket vanligare än för bara några år sen.
Nån annan som har liknande erfarenheter?
Håll i era saker och var uppmärksamma när ni är där.
Inger
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.