Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-05-16, 10:39
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Hur resonerar du?

Att vi alla har olika förutsättningar vad det gäller att spendera pengar på semestern är inget konstigt. Funderar lite på hur olika man resonerar kring detta.
Vi drog ett år iväg utan att ha planerat för det ordentligt, vi hade precis flyttat in i vårt hus, ja, två veckor hade vi hunnit bo, någon Greklandsresa var inte inplanerad, vi hade ju annat att göra...
Regnet öste ner våra två första semesterveckor men vi fick trots det billiga "endast flyg" biljetter och drog i väg. En sån resa vill jag inte göra igen, att inte kunna unna sig det man vill på semestern upplevde jag som enormt hämmande, tog nästan udden av resandet.
Med bättre planering har vi sedan lyckats komma iväg varje år, det finns dock en del utgifter som jag ser som totalt onödiga.

* Solstolar, som tur är går det utmärkt att klara sig utan. Har inför årets resa räknat ut att det skulle bli 224€ i vårt fall

* Vi har i år möjlighet att åka tidigare, vilket borde göra en skillnad i boende kostnad på ca 396€, jag har då räknat med ett snittpris på boende i juli är 18€ per person och natt och att vi i år kommer att hamna på 12,50€ (18 nätter)

Nu till min fråga, vad kan det mer finnas för "onödiga" småutgifter som man kanske inte tänker på?

// Helén- som kanske silar mygg och sväljer kameler
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.