![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag fick Anna och Anna och jag träffa borgmästaren. Vi har länge mellan oss, och i kvinnoföreningen, diskuterat behovet av information till folk som vill flytta hit, eller redan bor här. Vi har frågat många om vilka problem de skulle vilja få hjälp med, och har en A4-sida full med små och stora funderingar.
Satte förslag på pränt, lämnade in det på rådhuset, fick en tid att prata med den upptagne, något omdiskuterade men tveklöst energiske mannen, som förvånade oss med att ha nappat på vår idé och redan agerat. Vi vill ha en engelskspråkig kontaktperson från kommunen, som kan länka till rätt instans, som kan göra en informationsbrochyr, som kan tolka, och vi är villiga att hjälpa till med utformningen av detta program, vi kan grekiska, vi har bott här en förfärlig massa år om man räknar ihop alla... Steg ett klart, nu får vi se vad som händer . Här förväntar jag mig en del reaktioner från Kalimeras medlemmar: vad skulle du vilja ha hjälp med om du tänkte slå dig ner för mer tid än en semester? Har du några goda idéer som skulle höja nivån på vår information? Jag lovar att registrera allt och ta med det när vi går vidare till steg två... |
|
|