|
||||
|
||||
Nästa års semester? Alla tips är välkomna =)
Vi är nyss hemkomna från två Greklandsresor och USCH, vad hemskt det känns Nu blir det inget mer Grekland förrän om 10 månader - hur står man ut? I sommar hann vi med Korfu (Ag. Gordis) maj/juni och Kreta (Kato Stalos) juli/aug. Resan till Kreta planerades i all hast under vår sista kväll på Korfu, och beställdes 10 dagar senare
Så nu sitter jag här med min söndertummade Apollokatalog och undrar över vart vi ska ta vägen nästa sommar. Karpathos (Lefkos) är en het kandidat, men jag undrar om det är någon som vet vilka av de tre badvikarna som är "bäst" (med allt vad det innebär). Zakynthos (Alykes) är en annan kandidat, mest för det fina lägenhetshotellet (Seaview). Kan tilläggas att vi främt är ute efter sol och bad men ett lagom utbud med resturanger är inte fel. Samt att det är roligt att hitta en "ny" promenadväg varje kväll (vi hyr iofs alltid bil, men använder den inte så ofta). Annars har vi förstås funderat på Naxos och Paros, men det beror på hur vår budget ser ut. Det viktigaste är i alla fall att vi bor i en lägenhet precis vid en långgrund sandstrand (har en lat 5-åring med mig). Det är egentligen de enda kraven vi har. Så lite tips, anyone? |
|
|