|
||||
|
||||
Förvirrade! Thassos? Mytilini?
Hej på er!
Vi är två förvirrade tjejer som lessnat på den svenska sommaren och som läääängtar till grekland! Efter att ha övervägt att skjuta upp en hastigt planerad resa till kykladerna och istället ta det när vi har mer tid och kunnat planerat rutten lite bättre så tänkte vi istället flyga till Kavala. Förra sommaren va jag nämligen där och lånade då en släktings lägenhet, jag och mitt sällskap åkte över till thassos 1,5 dag men eftersom vi inte visste något om ön så förblev den då outforskad! Men efter vad jag läst här så finns det ganska mkt att upptäcka! Håller ni med som vart där? Det finns även två öar i närheten av thassos men dessa verkar ju en aning tomma? Är det någon som kan övertyga oss att besöka någon av dessa öar? Min sista fråga handlar om Mytilini, det verkar som en spännande ö! Hur tar man sig dit på bästa sätt förutom att flyga dit? Går det båtar från kavala eller kanske thessaloniki? Och hur lång tid tar det i så fall att ta sig dit? Mycket tacksam för svar! Fortsatt trevlig sommar! / Sofia |
|
|