|
||||
|
||||
Frihet i en bil på Kreta i oktober?
Så, det kanske blir en Greklands-resa för mig i år.
Ingenting är säkert ännu, i det vikarieträsk som både jag och sambon befinner oss kan saker ändras i sista stund, men det verkar troligt att vi kommer iväg och jag hoppas innerligt. Blir det av flyger vi den 4 oktober till Chania och stannar på Kreta ett par veckor, för att sedan via Santorini åka till Aten för ett par dagar där och hemresa. Spännande att åka så sent på säsongen, har bara varit i Grekland under högsommaren förut. Och har dessutom aldrig varit på Kreta. Drömupplägget vore att hyra bil och åka runt. Stanna där vi känner för det, ett par dar här, kanske en hel vecka där... och så vidare. Boende lär ju vara billigt under den här tiden på året. Och det känns sååå skönt att vädret inbjuder både till lata dagar på stranden och till vandrande, läsande, joggande och allmänt slappande. Nu ska jag bara börja researcha - halva nöjet, alltså. Vet inte alls hur stor del av ön vi hinner med på ett par veckor. Min första fråga är; är det möjligt att hyra bil på ett ställe och lämna den på ett annat? Knappast i små byar va? Och är bilhyran billigare i oktober än annars? Vad kan det kosta för en mellanstor bil? Hm... vet inte hur man bör lägga upp detta, riktigt, för att inte bli fattig bara på kostnaden för bil. Någon vill snacka lite Kreta-bilerfarenhet? Ps. Kanske någon som kan tipsa om ett resebrev som handlar om bil runt Kreta? Oavsett månad? Ds. Senast redigerad av Janet den 2008-08-20 klockan 09:52. |
|
|