|
|||
|
|||
Räcker pengarna?!
Hej!
Jag och min kille ska åka utomlands bara vi för första gången någonsin nu i september (vi har hållt ihop i snart 4 år så vi tycker att det är på tiden)! Det blir en sista minuten av något slag. Målet är Chania på Kreta där ingen av oss har varit innan. Det går ju en hel del resor dit fortfarande till hyfsade priser. Problemet är att i.o.m. att vi är unga (22 och 24) så har vi det ganska begränsat med pengar och vi känner oss inte helt säkra på hur mkt det går åt när man lever där nere, särskilt sedan euron kom. Jag har tittat runt en hel del här i forumet i tidigare trådar om budget men känner mig ändå inte helt säker. Jag skulle verkligen uppskatta ett eget svar. Hur långt klarar man sig på ca 5000 kr i fickpengar (boende är alltså borträknat) om man är två personer som ska äta ute varje dag, utom möjligtvis frukost? Vi kanske inte letar oss in i gränderna till de billigaste tavernorna varje dag. Dessutom kommer det nog bli en hel del dricka under dagen som läsk, drinkar och öl. Räcker pengarna? Vi har nämligen räknat med att vi kan göra av med ca 11000 på en vecka, mer har vi inte råd med, så 6000 till resa/hotell och 5000 till fickpengar. Vi kommer att vara iväg en vecka. Tacksam för svar, Emilie |
|
|