Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-10-28, 16:41
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Erfarenhet av KLM? (GOT-AMS-ATH)

Hej alla!

Reser tillbaka till Aten i februari och klart billigast (inom EU/Schegen) verkar vara holländska KLM, med mellanlandning i Schiphol. Jag har surfat runt lite grand och läser en del negativa saker om deras bagagehantering och bemötande. Jag har därför beslutat mig för att endast ha handbagage (12 generösa kilon) men är tveksam till om jag hinner byta plan på den korta transfertiden (40 min, vilket är minimum, gaten stänger dessutom 12 minuter innan avgång), som erbjuds på deras hemsida. Det är ju trots allt landest största flygplats. Det går tre flighter till den dagen, så det är ingen katastrof, men jag orkar inte med tjafs vid ombokning. Jag läste bland annat om en person som missat sitt flyg, och av flygbolagets representanter fått en utskällning, för att han bokat med kort (dock inte för kort) transfertid, trots att han bokat en paketresa via Travelstart. Om jag vid bokningen själv väljer en annan flight med längre transfertid, blir det betydligt dyrare. Jag har ett missat plan i Frankfurt färskt i minnet, och "räknar" nu nästan med att inte hinna, men ekonomin styr

Så någon, har Ni erfarenhet av detta bolag, så dela gärna med Er! Jag kommer att beställa direkt från KLM:s hemsida, så om någon har erfarenhet av detta också, så är all information välkommen. Tack!

Senast redigerad av Lola den 2008-10-28 klockan 16:43.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.