Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-10-31, 22:17
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Längtar till kvällen

Det är otroligt sköna kvällar just nu. Vi har en period av varma, svaga sydliga vindar, nästan vindstilla faktiskt, och det är ljummen luft, den som alltså knappast rör sig. Medveten om hur fort det kan ändra sig sitter jag i timmar på verandan och lyssnar på tystnaden. En skön stol, ett stort dricksglas med vin...nåja, inte SÅ stort, men i alla fall...kattungar leker runt mina fötter, svag musik hörs från grannens TV, ett flygplan högt, högt uppe. Mörkt, mycket färre lampor och belysta balkonger än i somras. Simbassängen nere i dalen har blivit tömd, det tog flera dagar . Enstaka, men mycket få segelbåtar nere i viken. Man ser topplanternorna och dessa vindstilla kvällar rör de sig inte alls.

Sommarsäsongen är över, punkt. Tre av mina väninnor har slutat sitt säsongjobb och är nu lediga fram till maj eller så. Det låter skönt men har en viss, definitiv, inverkan på ekonomin.

Jag går motvilligt in , jagad av myggen. Inget intressant på TV. Svärmor sussar. Gubben är på stan hos kompisen Angelos. Stillheten är total.

I morgon går livet igång igen: brygga kaffe, mata katter, sopa terassen, hjälpa svärmor igång, åka till stan och handla, laga mat, köra en tvättmaskin, vattna trädgården....med lite tur har jag snart min ljuvliga kvällsstund igen.

Det blir väl kamomillte då, vin är gott men inte varenda kväll...

God natt!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.