Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2005-08-22, 00:43
Julia71 Julia71 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 5
Standard Boende på Sista Minuten

Hej all ni erfarna resenärer! Letar med stor frenesi efter den optimala Sista Minuten-resan för mig, maken och 3½-åriga dottern; förhoppningsvis med avresa inom de närmaste 14 dagarna...
Charterbolagen är väldigt kinkiga i sina villkor för just denna sortens resor, har jag märkt; man får typ vara glad om man får ett källarkyffe med en loppbiten hästfilt på golvet, verkar det som när man läser om "... Dubbelrum utan dusch/WC... hotellstandard 1+... utanför ordinarie program..." osv. Mina egna och omgivningens erfarenheter av tidigare års restresor har varit mycket positiva, och man bor gott! Reseföretagen måste väl gardera sig, och vill inte lova för mycket osv. men nu när man ska ha avkomman med sig för första gången är det ju lätt att bli lite ängslig...

Så nu till min fråga (eller det är egentligen två frågor):

-Visst kan man fortfarande få bo hyfsat bra, eller har det blivit ändringar på den fronten på sistone?

- Det görs i charterbolagens rullor skillnad på Sista Minuten-boende i dubbelrum och lägenhet, dvs i bokningsskedet... Får man obönhörligen just ett dubbelrum om det är vad som står skrivet i reselänken i Sista Minuten-tabellen? Kan man inte hamna i lägenhet längre?

... har inte rest några längre sträckor sen sommaren 2000 så man har ju blivit lite ringrostig, och sen vet man ju inte om "det är som förr..."

Tack på förhand, från en mycket ressugen en!

/Julia
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT