|
||||
|
||||
Ensamresenär
Jag har varit på två öluffar i kykladerna -05 (Serifos, Antiparos o Naxos), -08. Har även tidigare erfarenheter av Grekland (Aten, Samos, Kos, Kreta). Jag har luffat dels med mina barn, två flickor idag 16 och 18 år, och senast i somras var det även en pappa med sin dotter med (Kouffonisi, Amorgos o Naxos).
Juni -09 bär det av igen, frälst som man blivit fast jag är uppvuxen i Spanien. Nästa säsong åker yngstingen med sin mor som ska testa detta resesätt så denna gång åker jag ensam och i mitt stilla sinne har jag tanken på Anafi, Milos och att jag ev byter ut Naxos för "Paros" som sista anhalt före hemfärd mot Aten. Mina frågor; Var är det för skillnad när man kommer ensam och ställs mot rumsraggarna. Är priserna annorlunda? Finns det möjlighet att komma billigare undan? Är de mer eller mindre intresserade av att hysa ensamresenärer? Eller är det bara pris per rum som gäller? Hur är prisläget (inte bara rum) på Anfi och Milos? Brukar betala 20-max 35 Euro för ett rum. Åker som vanligt andra halvan av juni, en lärares möjlighet till hyfsad lågsäsong... |
|
|