![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Milos - mye positivt er sagt og skrevet om denne øya både på dette forum og på andre forum på nettet.
Vi var på Milos for to - tre år siden - og skal jeg være helt ærlig, blir det nok med denne ene gangen. Joda, øya hadde mye flott å by på - vi var stort sett over alt hvor vi kunne komme til med bil. Desverre fikk vi ikke med oss båtturen rundt øya pga for mye vind. Tsigrado, Paleochori, Firopotamos, Sarakiniko, Pollonia, Papafragas, Klima, Plaka, unike steder alle sammen - flere av dem har jeg ikke sett maken til på noen annen gresk øy. Likevel var det noe som gjorde at vi ikke følte oss hjemme på Milos, slik vi kan gjøre på andre greske øyer. Vi vurderte faktisk å ta første båt videre dagen etter at vi kom, men bestemte oss for å gi øya en sjanse. Det er jeg jo forsåvidt glad for at vi gjorde. Det var blant annet Adamas, hvor vi bodde, som ikke falt i smak hos oss. Det virket liksom så ustelt og uskjønt både i og rundt byen. Den hyggelige "intimiteten" som vi opplever andre steder fantes ikke her. Det samme inntrykket fikk jeg flere steder langs veiene hvor vi kjørte. Kanskje var det også noe med gruvedriften som lagde store sår i landskapet flere steder. Egentlig er det litt vanskelig å beskrive med ord hva som ikke stemte med Milos. Siden mange har skrevet mye positivt om Milos, lurer jeg jo litt på om det bare er meg som ikke kom helt overens med denne øya ? Eller om andre kjenner på litt av det samme ? |
|
|