Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Thessaloniki

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-03-05, 08:33
lindaint lindaint är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Thessaloniki

Hej alla! Vad roligt att se att det finns så mycket Greklands älskare! Själv är jag grekiska men bor i Sverige. Har min släkt där nere och vi brukar åka varje sommar till Thessaloniki då vi har sommar lägenhet där. Har lite frågor och funderingar som ni som bor där nere kanske kan svara på med en svensk syn.-)) För några veckor sedan var det inbrott i vår lägenhet mitt på dagen och det konstiga var att det var folk hemma i de andra lägenheterna men ingen hade sett eller hört någonting, dock så tog de vad vi vet nu, kommer ju se i sommar vad exakt de fick med sig mer, men iallafall vad vi vet olivolja och en dammsugare??:-)) lite konstiga saker att ta...Efter två veckor efter detta så kommer det två maskerade män som slår på dörren till den tredje våningen där det var en ensam mamma hemma med sina barn, tur hon hade titt-öga så hon såg vad det var för några, hon skriker till dom att försvinna och ringer till polisen som kommer efter en stund. Det jag undrar är för jag har aldrig upplevt något kriminellt eller blivit utsatt för något men ni som bor där nere kanske kunde berätta lite om hur kriminaliteten m.m ser ut och om den är hög osv. Kommer nu installera en säkerhetsdörr och ett larmsystem antar att det borde räcka??

Senast redigerad av Kalimera den 2009-03-05 klockan 09:22.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.