|
|||
|
|||
Vad är det med båtarna i år?
Håller på och kollar resrutt för årets Greklandssemester. Mycket trevligt, men vad är det med båtarna i år? Jag tycker att det verkar vara väldigt mycket tunnare med rutter i år och har svårt att få till det.
Vi tänkte börja på Paros/anti-Paros (inrikesflyg) och därifrån ta oss till Serifos och kanske Kithnos. Vi reser lördag till lördag (två veckor) i början av september och jag har svårt att få till det med båtar. Det finns en snabbfärja från Serifos på fredag kväll, men det tar 6 tim(!!!!!!!!!!!) att komma till Athen. Med tanke på snabbfärjan Amorgos-Santorin då jag och dottern spydde ner oss fullkomligt, så känns inte 6 timmar på en snabbfärja särskilt lockande. Sen finns alternativet Kithnos-Lavrio på fredagkvällen. Men vågar man chansa på den? Vi är livrädda för att bli inblåsta, som vi blev på Sifnos en gång. Planet går 11.45 (tror jag) Sen finns ju alternativet att göra luffen åt andra hållet och börja på Kithnos eller Serifos och ta inrikesflyget från Paros till Athen på hemvägen. Det tråkiga då är att vi måste tillbringa en natt i Athen för på lördagen går bara båtarna tidigt på morgonen och vi landar kl.10.40. Så vad tror ni, kommer det bli bättre med båtturer senare eller är det så här tidtabellerna kommer att se ut? |
|
|